مجله خبري آسانسور مجله خبري آسانسور .

مجله خبري آسانسور

سيستم ايمني در آسانسور ها

سيستم هاي ايمني

در دنياي فيلم‌هاي اكشن هاليوودي، طناب‌هاي بالابر هرگز از دو نيم شدن دور نيستند و باعث مي‌شود خودرو و مسافرانش با مانع از شفت پايين بيايند كه بايد در استفاده و خريد اين نوع از كابل ها دقت فراواني داشت تا در ايمني آن نقش مهم و به سازي فروش آسانسور داشته باشد. در واقع، احتمال بسيار كمي براي اين اتفاق وجود دارد. آسانسورها با چندين سيستم ايمني اضافي ساخته شده اند كه آنها را در موقعيت خود نگه مي دارد كه از قبل تا كنون تلاش زيادي براي استفاده و نگهداري آسانسور ها شده كه ايمني ها دو چندان شود.

اولين خط دفاعي خود سيستم طناب است. هر طناب آسانسور از چندين طول مواد فولادي كه به دور يكديگر پيچيده شده اند ساخته شده است. با اين ساختار محكم، يك طناب مي تواند وزن كابين آسانسور و وزنه تعادل را به تنهايي تحمل كند. اما آسانسورها با طناب هاي متعدد (معمولاً بين چهار تا هشت) ساخته مي شوند. در صورت بعيد كه يكي از طناب ها بند بيايد، بقيه آسانسور را بالا نگه مي دارند.

حتي اگر قرار باشد همه طناب ها بشكنند، يا سيستم شيار آنها را آزاد كند، بعيد است كه كابين آسانسور به پايين چاه بيفتد. كابين هاي آسانسور طناب دار داراي سيستم هاي ترمز داخلي يا ايمني هستند كه وقتي كابين خيلي سريع حركت مي كند، به ريل مي چسبد.

در بخش بعدي، سيستم ترمز داخلي را بررسي خواهيم كرد.

ايمني ها

هنگامي كه آسانسور خيلي سريع حركت مي كند، ايمني ها توسط گاورنر فعال مي شوند. اكثر سيستم‌هاي گاورنر در اطراف يك شيوي واقع در بالاي چاه آسانسور ساخته مي‌شوند. طناب گاورنر در اطراف شيف گاورنر و يك طناب وزن دار ديگر در پايين شفت حلقه شده است. طناب به كابين آسانسور نيز متصل است، بنابراين با بالا يا پايين رفتن كابين حركت مي كند. با افزايش سرعت خودرو، فرماندار نيز افزايش مي يابد.


برچسب: فروش آسانسور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۰۰ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

مسافت سفر آسانسور هيدروليك

مسافت سفر آسانسور هيدروليك

مسافت سفر آسانسور هيدروليك تقريباً 60 فوت و ممكن است پيستون در دو طرف كابين داشته باشد اگر بدون سوراخ در گودال طراحي شده باشد.  فروش آسانسور پيستون هاي تلسكوپي ممكن است به آسانسور اجازه دهند تا 50 فوت حركت كند، در حالي كه پيستون غير تلسكوپ ممكن است فقط تا 20 فوت بالا برود.

گاهي اوقات تركيبي از يك آسانسور هيدروليك طناب و پيستون كابين را راه اندازي مي كند اما محدوديتي در حدود 60 فوت دارد.

در مقايسه با ساير آسانسورها ممكن است هزينه اوليه و هزينه نگهداري كمتر باشد اما هزينه انرژي هيدروليك مي تواند بالاتر باشد. دليل اين امر اين است كه موتور الكتريكي به شدت در برابر گرانش عمل مي كند در حالي كه سيال هيدروليك را به داخل پيستون فشار مي دهد. يكي از معايب آسانسورهاي هيدروليك احتمال نشت مايعات و خطرات براي محيط زيست است.

آسانسورهاي پنوماتيك
آسانسورهاي پنوماتيكي با فشار هوا در داخل شفت بالا و پايين مي روند. اختلاف فشار هوا بين ناحيه بالا و زير كابين آسانسور ايجاد مي شود. اين يك خلاء ايجاد مي كند كه آسانسورها را با فيزيك هوا منتقل مي كند. آسانسور توسط توربين ها يا يك پمپ خلاء كار مي كند كه آسانسور را به سمت بالا مي كشد و فشار را آزاد مي كند تا آسانسور بتواند پايين بيايد. آسانسورهاي پنوماتيكي به دليل طراحي و مناسب براي كاربردهاي آسانسورهاي مسكوني فشرده هستند. براي نصب آسانسورهاي پنوماتيكي نيازي به راه بالابر يا گودال حفاري نيست.

بالا رفتن از آسانسور
اين نوع آسانسور معمولاً در مناطق ساختماني يا تجاري استفاده مي شود. اكثر اين آسانسورها تحت دستگاه قدرت خود رانده مي شوند كه داراي انرژي الكتريكي يا احتراقي هستند. آسانسورهاي صخره نوردي موقت معمولاً در ساخت و ساز ساختمان هاي بلند براي جابجايي پرسنل و مواد قبل از نصب آسانسور دائمي استفاده مي شوند.

آسانسورهاي صنعتي
بالابر آسانسور
آسانسورهاي شيب دار
آسانسور صنعتي براي بالا بردن / بلند كردن وزن بسيار سنگين طراحي شده است و معمولاً در ساخت و ساز، انبارها و كارخانه هاي كشتي سازي استفاده مي شود. آنها به گونه اي طراحي شده اند كه در برخي از خصمانه ترين محيط هاي جهان در برابر شرايط شديد مقاومت كنند. الزامات ارتفاع سفارشي و مواد با كيفيت براي ساخت آسانسورهاي صنعتي براي مقاومت در برابر استفاده هاي سنگين استفاده مي شود.


برچسب: فروش آسانسور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۰:۵۹ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

درباره آسانسور و اجزا و متعلقات آن

عمليات خودكار گروهي، دو يا چند خودرو را به صورت گروهي كنترل مي‌كند، و آنها را براي كار در يك بازه زماني مشخص تعيين مي‌كند. اگر ترافيك سنگين باشد و دو يا چند آسانسور مانند فروش آسانسور در بيمارستان‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ و دفاتر كار مي‌كنند، از عملكرد خودكار گروهي استفاده مي‌شود.

درب هاي بيروني مجزا و درهاي كابين از اجزاي ضروري سيستم هاي آسانسور مدرن هستند.اين دو معمولاً از يك نوع عمليات استفاده مي كنند - به عنوان مثال، باز شدن در مركز، دو لنگه، تك لغزنده.درها توسط يك موتور الكتريكي روي ماشين باز و بسته مي شوند.
سرعت درب هنگام بسته شدن تنظيم شده است تا از آسيب به افرادي كه در بسته شدن گرفتار شده اند جلوگيري شود.يك سنسور در صورت برخورد با يك جسم در هنگام بسته شدن، به صورت الكتريكي در را معكوس مي كند.كنترل‌هاي فوتوالكتريك و دستگاه‌هاي الكترونيكي مجاورت نيز براي كنترل برگشت درب استفاده مي‌شوند.درهاي راهرو به گونه اي طراحي شده اند كه هميشه قبل از كار آسانسور بسته مي شوند.براي آسانسورهاي باري، درهاي كشويي عمودي و دوپاره رايج هستند. چنين درهايي از يك ورقه بالا و پايين تشكيل شده اند كه به طور مكانيكي به هم متصل شده اند به طوري كه نيمه پاييني به سطح كف مي رسد در حالي كه نيمه بالايي از سقف كابين بالا مي رود. يك دروازه داخلي محافظ اغلب مورد نياز است.

در مكان‌هاي مجزا، به‌ويژه در خانه‌هاي خصوصي، تلفن به يك سانترال خارجي اغلب طبق قانون الزامي است.در بسياري از ساختمان ها، آسانسورها داراي سيستم هاي ارتباطي در صورت بروز خرابي هاي مكانيكي هستند.دكمه هاي هشدار، روشنايي اضطراري و برق اضطراري اغلب ارائه مي شوند.دستگاه هاي بارگيري و تخليه خودكار در آسانسورهاي باربري مدرن گنجانده شده اند.
يك دكمه تماس، وانت خودكار را فعال مي كند. آسانسور مي رسد، بار به داخل كابين كشيده مي شود، كابين به طبقه مناسب حركت مي كند و بار تخليه مي شود.


برچسب: فروش آسانسور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۴:۳۱ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي راحتي آسانسور

ويژگي هاي راحتي آسانسور

نشانگر كف آسانسور
آسانسورها ممكن است از وسايل صحبت به عنوان كمكي براي دسترسي نابينايان استفاده كنند. علاوه بر اعلان‌هاي ورود به طبقه، رايانه جهت سفر را اعلام مي‌كند فروش آسانسور و قبل از بسته شدن درها به مسافران اطلاع مي‌دهد.

علاوه بر دكمه هاي تماس، آسانسورها معمولاً داراي نشانگرهاي كف (اغلب با LED روشن مي شوند) و فانوس هاي جهت دار هستند.
موارد اولي تقريباً در فضاي داخلي كابين با بيش از دو توقف عموميت دارند و ممكن است در خارج از آسانسور و همچنين در يك يا چند طبقه يافت شوند.نشانگرهاي طبقه مي توانند از يك صفحه با يك سوزن چرخان تشكيل شوند، اما رايج ترين آنها آنهايي هستند كه نشانگرهاي كف يا ال سي دي هاي متوالي را روشن مي كنند.به همين ترتيب، تغيير طبقات يا رسيدن به يك طبقه بسته به آسانسور با يك صدا نشان داده مي شود.

فانوس‌هاي جهت هم در داخل و هم در خارج از كابين آسانسور يافت مي‌شوند، اما هميشه بايد از بيرون قابل مشاهده باشند، زيرا هدف اصلي آنها كمك به افراد در تصميم‌گيري براي سوار شدن يا عدم سوار شدن به آسانسور است.اگر كسي كه منتظر آسانسور است بخواهد بالا برود، اما اول ماشيني مي آيد كه نشان مي دهد در حال پايين آمدن است، ممكن است تصميم بگيرد كه سوار آسانسور نشود.
اگر فرد منتظر بماند، باز هم از بالا رفتن متوقف مي شود.نشانگرهاي جهت گاهي اوقات با فلش ها حك مي شوند يا به شكل فلش هستند و/يا از اين قرارداد استفاده مي كنند كه يكي كه قرمز روشن مي شود به معناي "پايين" و سبز به معناي "بالا" است.از آنجايي كه قرارداد رنگ اغلب توسط سيستم هايي كه آن را احضار نمي كنند تضعيف يا ناديده گرفته مي شود، معمولاً فقط در ارتباط با ساير عوامل متمايز كننده استفاده مي شود.نمونه‌اي از مكان‌هايي كه آسانسورهاي آن فقط از قرارداد رنگ براي تمايز بين جهت‌ها استفاده مي‌كنند، موزه هنرهاي معاصر در شيكاگو است، كه در آن مي‌توان يك دايره واحد ايجاد كرد تا رنگ سبز براي "بالا" و قرمز براي "پايين" روشن شود.گاهي اوقات بايد جهت ها را از موقعيت شاخص ها نسبت به يكديگر استنباط كرد.

علاوه بر فانوس‌ها، اكثر آسانسورها داراي صداي زنگ هستند كه نشان مي‌دهد آسانسور قبل يا بعد از باز شدن درها بالا مي‌رود يا پايين، معمولاً همراه با روشن شدن فانوس‌ها.به طور كلي، يك زنگ براي بالا، دو زنگ براي پايين است، و هيچ كدام نشان دهنده آسانسوري است كه «رايگان» است.آسانسورهاي خدمات رصدخانه اغلب حقايق ديگري از جمله سرعت آسانسور، كرونومتر و موقعيت فعلي (ارتفاع)، مانند مورد آسانسورهاي خدماتي تايپه 101 را منتقل مي كنند.استانداردها طراحي مكانيكي و الكتريكي آسانسورها بر اساس استانداردهاي مختلفي (معروف به كدهاي آسانسور) ديكته مي شود كه ممكن است بين المللي، ملي، ايالتي، منطقه اي يا شهري باشد.در حالي كه زماني كه بسياري از استانداردها تجويز مي شدند و معيارهاي دقيقي را مشخص مي كردند كه بايد رعايت شوند، اخيراً تغييري به سمت استانداردهاي مبتني بر عملكرد بيشتر صورت گرفته است كه در آن مسئوليت اطمينان از مطابقت يا فراتر از استاندارد آسانسور بر عهده طراح است.


برچسب: فروش آسانسور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۲:۱۴ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

خدمات آتش نشاني در آسانسور ها

خدمات آتش نشاني
بسته به موقعيت آسانسور، كد خدمات آتش نشاني از ايالت به ايالت و كشوري به كشور ديگر متفاوت است خدمات آتش نشاني معمولاً به دو حالت تقسيم مي شود: فاز يك و فاز دو اينها حالت‌هاي جداگانه‌اي هستند كه آسانسور مي‌تواند وارد آن شود.

حالت فاز يك توسط سنسور دود، سنسور حرارت يا كليد دستي در ساختمان فعال مي شود هنگامي كه زنگ هشدار فعال شد، آسانسور به طور خودكار وارد فاز يك مي شود.آسانسور مدتي منتظر مي ماند، سپس وارد حالت تلنگر مي شود تا به همه بگويد كه آسانسور از طبقه خارج مي شود.هنگامي كه آسانسور از طبقه خارج شد، بسته به اينكه آلارم در كجا به صدا درآمده است، آسانسور به طبقه فراخوان آتش مي رود.با اين حال، اگر زنگ هشدار در طبقه فراخوان آتش نشاني فعال شده باشد، آسانسور يك طبقه جايگزين براي فراخواني خواهد داشت.هنگامي كه آسانسور فراخواني مي شود، به طبقه فراخوان رفته و با درهاي باز متوقف مي شود.
آسانسور ديگر به تماس ها پاسخ نمي دهد و در هيچ جهتي حركت نمي كند. فروش آسانسور سوئيچ كليد سرويس آتش نشاني در طبقه فراخوان آتش نشاني قرار دارد.كليد آتش نشاني قابليت خاموش كردن سرويس آتش نشاني، روشن كردن سرويس آتش نشاني يا دور زدن سرويس آتش نشاني را دارد.تنها راه بازگرداندن آسانسور به حالت عادي اين است كه پس از تنظيم مجدد آلارم ها، آن را به حالت باي پس تغيير دهيد.


آسانسور KONE Ecodisc در انگلستان در حالت سرويس آتش نشاني
حالت فاز دو را فقط مي توان با كليد كليدي كه در داخل آسانسور در پانل كنترل متمركز قرار دارد فعال كرد. اين حالت براي آتش نشان ها ايجاد شده است تا بتوانند افراد را از يك ساختمان در حال سوختن نجات دهند. كليد فاز دو واقع در COP داراي سه موقعيت خاموش، روشن و نگه داشتن است. با روشن كردن فاز دو، آتش نشان ماشين را قادر به حركت مي كند. با اين حال، مانند حالت سرويس مستقل، خودرو به تماس خودرو پاسخ نمي دهد مگر اينكه آتش نشان به صورت دستي دكمه بسته شدن در را فشار داده و نگه دارد. هنگامي كه آسانسور به طبقه مورد نظر مي رسد، درهاي خود را باز نمي كند مگر اينكه آتش نشان دكمه باز شدن در را نگه دارد. اين در صورتي است كه كف در حال سوختن باشد و آتش نشان بتواند گرما را احساس كند و بداند كه در را باز نكند. آتش نشان بايد دكمه باز شدن در را نگه دارد تا درب كاملا باز شود. اگر به هر دليلي آتش نشان بخواهد آسانسور را ترك كند، از موقعيت نگه داشتن روي كليد كليد استفاده مي كند تا مطمئن شود آسانسور در آن طبقه باقي مي ماند. اگر آتش نشان بخواهد به طبقه فراخوان بازگردد، به سادگي كليد را خاموش كرده و درها را مي بندد.


برچسب: فروش آسانسور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۳۶ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)