مجله خبری آسانسور مجله خبری آسانسور .

مجله خبری آسانسور

سیستم ایمنی در آسانسور ها

سیستم های ایمنی

در دنیای فیلم‌های اکشن هالیوودی، طناب‌های بالابر هرگز از دو نیم شدن دور نیستند و باعث می‌شود خودرو و مسافرانش با مانع از شفت پایین بیایند که باید در استفاده و خرید این نوع از کابل ها دقت فراوانی داشت تا در ایمنی آن نقش مهم و به سازی فروش آسانسور داشته باشد. در واقع، احتمال بسیار کمی برای این اتفاق وجود دارد. آسانسورها با چندین سیستم ایمنی اضافی ساخته شده اند که آنها را در موقعیت خود نگه می دارد که از قبل تا کنون تلاش زیادی برای استفاده و نگهداری آسانسور ها شده که ایمنی ها دو چندان شود.

اولین خط دفاعی خود سیستم طناب است. هر طناب آسانسور از چندین طول مواد فولادی که به دور یکدیگر پیچیده شده اند ساخته شده است. با این ساختار محکم، یک طناب می تواند وزن کابین آسانسور و وزنه تعادل را به تنهایی تحمل کند. اما آسانسورها با طناب های متعدد (معمولاً بین چهار تا هشت) ساخته می شوند. در صورت بعید که یکی از طناب ها بند بیاید، بقیه آسانسور را بالا نگه می دارند.

حتی اگر قرار باشد همه طناب ها بشکنند، یا سیستم شیار آنها را آزاد کند، بعید است که کابین آسانسور به پایین چاه بیفتد. کابین های آسانسور طناب دار دارای سیستم های ترمز داخلی یا ایمنی هستند که وقتی کابین خیلی سریع حرکت می کند، به ریل می چسبد.

در بخش بعدی، سیستم ترمز داخلی را بررسی خواهیم کرد.

ایمنی ها

هنگامی که آسانسور خیلی سریع حرکت می کند، ایمنی ها توسط گاورنر فعال می شوند. اکثر سیستم‌های گاورنر در اطراف یک شیوی واقع در بالای چاه آسانسور ساخته می‌شوند. طناب گاورنر در اطراف شیف گاورنر و یک طناب وزن دار دیگر در پایین شفت حلقه شده است. طناب به کابین آسانسور نیز متصل است، بنابراین با بالا یا پایین رفتن کابین حرکت می کند. با افزایش سرعت خودرو، فرماندار نیز افزایش می یابد.


برچسب: فروش آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۰۰ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)