مجله خبری آسانسور مجله خبری آسانسور .

مجله خبری آسانسور

اجزای در آسانسور که بدون آنها ایمنی به مشکل برخورد میکند

از بلند کردن کسی در آغوشت که خیلی زود خسته ات می کند. این نکته نیز از مورد اول به دست می‌آید: اگر موتور از نیروی کمتری برای حرکت دادن خودرو به همان فاصله استفاده می‌کند، فروش آسانسور در مقابل نیروی گرانش کار کمتری انجام می‌دهد.

وزنه تعادل میزان ترمز مورد نیاز آسانسور را کاهش می دهد. تصور کنید وزنه تعادل وجود نداشت: یک کابین آسانسور با بار سنگین واقعاً به سختی به سمت بالا کشیده می شد، اما در سفر برگشت، اگر نوعی ترمز محکم برای متوقف کردن آن وجود نداشت، به تنهایی به سمت زمین می دوید. وزنه تعادل کنترل کابین آسانسور را بسیار آسان می کند.

راه آسانسور

فضای محصور شده توسط دیوارهای نسوز و درهای آسانسور برای تردد یک یا چند آسانسور، دمدمی و یا بالابر مواد. شامل گودال می شود و در قسمت زیرین کف فضای ماشین آلات بالای سر یا گریتینگ یا در قسمت زیرین سقف که راه آسانسور به سقف نفوذ نمی کند ختم می شود.

ریل های راهنما

مقاطع T شکل یا شکل فولادی با سطوح هدایت کننده نصب شده به صورت عمودی در بالابر برای هدایت و هدایت مسیر حرکت کابین آسانسور و وزنه های تعادل آسانسور.

بافرها

بافر دستگاهی است که در پایین آسانسور قرار دارد و برای محافظت از افراد طراحی شده است. بافرها می توانند با تجمع یا اتلاف انرژی جنبشی خودرو، خودروی در حال نزول را متوقف کنند.

فرمانداران سرعت

اکثر آسانسورها یک سیستم تنظیم سرعت کاملاً مجزا به نام گاورنر دارند که یک چرخ طیار با بازوهای مکانیکی در داخل آن تعبیه شده است. معمولاً بازوها در داخل چرخ فلایویل توسط فنرها نگه داشته می شوند، اما اگر بالابر خیلی سریع حرکت کند، به سمت بیرون پرواز می کنند و مکانیزم اهرمی را فشار می دهند که یک یا چند سیستم ترمز را خاموش می کند. اول، ممکن است برق موتور بالابر را قطع کنند. اگر شکست بخورد و بالابر به شتاب خود ادامه دهد، بازوها حتی بیشتر به بیرون پرواز می کنند و مکانیسم دوم را با ترمز فشار می دهند. برخی از فرمانداران کاملاً مکانیکی هستند. بقیه الکترومغناطیسی هستند. برخی دیگر از ترکیبی از قطعات مکانیکی و الکترونیکی استفاده می کنند.

ترمز ایمنی

همه کسانی که تا به حال با آسانسور سفر کرده‌اند همین فکر را داشته‌اند: اگر کابلی که این وسیله را نگه می‌دارد ناگهان بشکند چه؟ مطمئن باشید جای نگرانی نیست در صورت قطع شدن کابل، انواع سیستم های ایمنی از برخورد کابین آسانسور به کف جلوگیری می کند.

هر خودرو بین دو ریل راهنمای عمودی با دندانه‌های فلزی محکمی که تا انتها روی آن‌ها تعبیه شده بود، حرکت می‌کرد. در بالای هر خودرو، یک مکانیسم فنری با قلاب های متصل وجود داشت. اگر کابل پاره می شد، قلاب ها به سمت بیرون می آمدند و به دندانه های فلزی در ریل های راهنما گیر می کردند و ماشین را به طور ایمن در موقعیت قفل می کردند.

درها

طبق معمول  درها، درب های آسانسور نیز برای ورود و خروج در نظر گرفته شده است. درب آسانسور دو نوع درب دستی و درب اتوماتیک می باشد.

درب های دستی: این نوع درب ها با کمک شخصی که می خواهد وارد آسانسور شود باز می شود.

درب‌های اتوماتیک: درب‌های اتوماتیک نوعی درب هستند که به‌طور خودکار باز می‌شوند، زیرا نیروی آن توسط اپراتور درب تامین می‌شود و معمولاً دارای یک پرده فوتوالکتریک تمام ارتفاع برای حس ورود/خروج افراد است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۸:۱۲ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)