مجله خبری آسانسور مجله خبری آسانسور .

مجله خبری آسانسور

اجزای یک سیستم آسانسور که نیاز به تعمیر و نگهداری

اجزای یک سیستم آسانسور که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند را می توان بر اساس موقعیت مکانی آنها دسته بندی کرد: در اتاق ماشین، راه آسانسور یا کابین. فروش آسانسور (توجه: الزامات تعمیر و نگهداری مخصوص آسانسورهای هیدرولیک یا کششی در این مقاله بیان نشده است.)

 اتاق ماشین آسانسور

اتاق ماشین آسانسور قلب سیستم آسانسور است. این شامل ماشین آلات بالابر آسانسور، مجموعه موتور ژنراتور یا منبع تغذیه حالت جامد و تجهیزات کنترل است. تجهیزات کنترلی بخش اساسی از مکانیسم عملیاتی کل است که باعث شتاب، کاهش سرعت و تراز کردن خودرو در هر طبقه می شود. بیشتر تعمیر و نگهداری معمول در اتاق ماشین انجام می شود. این شامل سرویس های معمولی موتورها، ژنراتورها، سوئیچ ها، کنتاکت ها، ترمزها و کنترل ها می شود.

 راه آسانسور

راه آسانسور شامل ریل های راهنما است که کابین آسانسور و وزنه تعادل بر روی آنها حرکت می کند. درهای راهرو، چوب لباسی، قفل درها و مکانیسم های عملیاتی؛ سوئیچ ها و سایر دستگاه های عملیاتی و ایمنی؛ و فضایی برای کابل ها و سایر تجهیزات. تجهیزات داخل بالابرها که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند شامل بافرها، آویزها و قفل های درهای راهرو، کلیدها و وسایل ایمنی است. بیشتر تعمیر و نگهداری این قطعات باید از داخل بالابر و خارج از کابین آسانسور انجام شود. گودال بالابر خودرو و وزنه‌های تعادل، قرقره کابل و دستگاه‌های کششی و کلیدهای محدود را در خود جای داده است. سربالای بالابر ممکن است دارای مکانیزم گاورنر سرعت بیش از حد و کلیدهای محدود با فضایی برای ایمنی پرسنل در بالای کابین آسانسور باشد.

 بالابر مکانی خطرناک برای کار است. برای ایمنی، فقط پرسنل واجد شرایط باید تعمیر و نگهداری آسانسور را انجام دهند.

 کابین آسانسور

به جز چند استثنا، کابین آسانسور سازه هایی مقاوم در برابر آتش و دارای تهویه مناسب هستند. الزامات نگهداری برای کابین آسانسور شامل سرویس تجهیزات عملیاتی درب و تجهیزات تهویه در بالای کابین و تجهیزات ایمنی در پایین است. این کار باید از داخل بالابر نیز انجام شود. 

کفپوش کابین آسانسور نیاز به نظافت و سرویس روزانه دارد و به دلیل تردد زیاد باید بیشتر از سایر کفپوش ها تعویض شود. هنگام تعویض کف، از مواد ضد لغزش و محلول های غیرقابل اشتعال در صاف کردن یا تمیز کردن کابین استفاده کنید. کفپوش، همراه با مراقبت از پوشش داخلی خودرو، معمولاً بر عهده مالک ملک است.


برچسب: فروش آسانسور، هایکا، فروش قطعات آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۱:۳۷ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)