مجله خبری آسانسور مجله خبری آسانسور .

مجله خبری آسانسور

سیستم های ارتباطی صوتی/آژیر در آسانسور

یک عامل مهم هنگام صحبت در مورد روشنایی خروجی، تفاوت بین کدهای ساختمان و آتش نشانی و روشنایی کنترل شده در شرایط عادی و اضطراری است. فروش آسانسور آئین نامه بین المللی ساختمان کنترل خاصی را بر روی هر نوع روشنایی در یک منطقه خاص در سرتاسر ساختمان در زمانی که اشغال می کند اجازه نمی دهد، در حالی که NFPA 101 و NFPA 5000 این اجازه را می دهد. این فقط یک نمونه تغییر دیگر بین کدهای ساختمان و آتش نشانی است. طراحان، پیمانکاران و بازرسان همیشه نیاز به ارجاع به کدها و استانداردهای اتخاذ شده توسط مرجع دارای صلاحیت دارند.

سیستم های ارتباطی صوتی/آژیر

به طور کلی، اکثر مردم می‌دانند که سیستم‌های اعلام حریق آتش و دود را تشخیص می‌دهند، واکنش تخلیه را از طریق دستگاه‌های اعلان آغاز می‌کنند، و یک سیگنال خودکار را به ایستگاه نظارتی ارسال می‌کنند که پاسخ اضطراری را آغاز می‌کند. اما، آیا اکثر مردم می دانند و می دانند که یک سیستم ارتباط صوتی و زنگ دار چه کار می کند و چرا کدهای خاص به آن نیاز دارند؟ سیستم‌های ارتباطی اضطراری صدا و هشدار سطح بالاتری از حفاظت را برای ساکنان ساختمان ایجاد می‌کنند، زیرا سیستم را می‌توان با جهت‌گیری‌های خاص و شفاف‌سازی در هنگام تخلیه طراحی کرد. این سیستم می‌تواند از پیام‌های از پیش ضبط‌شده گفتاری استفاده کند که دستورالعمل‌هایی را برای تخلیه، جابه‌جایی، گرفتن سرنشینان ارائه می‌دهد.

پوشش یا هر دستورالعمل دیگری برای حفظ ایمنی. از سیستم های ارتباطی صوتی و هشدار می توان برای مواردی فراتر از آتش و دود استفاده کرد. برخی از نمونه ها عبارتند از شرایط اضطراری آب و هوا، بلایای طبیعی، یا حتی تهدیدات امنیتی و تروریستی.

 

از اینجا به بعد همه چیز کمی پیچیده می شود. NFPA 72، کد ملی اعلام حریق و سیگنالینگ، دارای الزامات خاصی برای منبع تغذیه اولیه و ثانویه برای سیستم های اعلام حریق و سیستم های ارتباطی اضطراری است. اما آئین نامه بین المللی ساختمان با الزام مدار انشعاب به پشتیبان گیری توسط یک سیستم قدرت آماده به کار، این الزامات را در مشاغل خاص افزایش می دهد.


برچسب: فروش آسانسور، هایکا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۰:۱۳ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)