مجله خبری آسانسور مجله خبری آسانسور .

مجله خبری آسانسور

تاریخچه آسانسور: چگونه آسانسورها تغییر کرده اند 2022

آسانسور برای بسیاری از مردم یک نیاز روزانه است، اما همیشه اینطور نبوده است. درک تاریخچه آسانسور می تواند برای اپراتورهای آسانسور و مسافران به طور یکسان مفید باشد. فروش آسانسور  در اینجا تاریخچه مختصری از سیستم‌هایی است که برای رساندن ما به مقاصد مرتفع خود به آنها تکیه می‌کنیم.

آسانسورهای مسافری اولیه

انسان ها از اوایل قرن سوم قبل از میلاد از بالابرها برای حمل و نقل عمودی استفاده می کردند. آسانسورهای مدرن، مشابه آسانسورهایی که امروزه با آنها آشنا هستیم، برای اولین بار در دهه 1800 اختراع شدند. طراحی آسانسور در دهه 1850 شروع به انتقال افراد به جای کالا کرد و در سال 1852 اولین وسایل ایمنی آسانسور اختراع شد. اختراع وسایل ایمنی راه را برای تکامل آسانسورهای مسافربری روشن کرد.

اولین آسانسوری که برای مسافران در نظر گرفته شده بود در سال 1857 نصب شد. این آسانسور بخار نیرو داشت و با سرعت 40 فوت در دقیقه حرکت می کرد. آسانسورهای مسافربری اولیه بسیار آهسته حرکت می کردند و بیش از آنکه وسیله ای برای حمل و نقل باشند، یک تجربه نمایشی و لوکس به حساب می آمدند. در این زمان، ساختمان‌های بلند هنوز ساخته نشده بودند، و طبقات بالاتر ساختمان‌ها به دلیل نیاز به بالا رفتن از پله‌ها برای دسترسی به این واحدها، اجاره کمتری داشتند - که کاملاً در تضاد با واحدهای پنت‌هاوس گران قیمت امروزی است. این اولین آسانسورها اتاق هایی با طراحی مجلل با صندلی های روکش دار، دیوارهای آینه ای و حتی لوسترهای گاه به گاه بودند.

تبدیل شدن به یک کالای اصلی حمل و نقل

هنگامی که ساختمان ها شروع به بالا و بالاتر رفتن کردند، افزایش سرعت آسانسور به کاتالیزوری برای نوآوری آسانسور تبدیل شد. در سال 1870، اولین ساختمان اداری با آسانسور در مرکز شهر منهتن ساخته شد که آغاز تاریخ گسترده و کاربردی آسانسور بود. دهه 1870 زمانی است که آسانسورها به جای یک تجربه جدید که برای تعداد کمی از نخبگان محفوظ است، به یک کالای اصلی حمل و نقل تبدیل شدند.


برچسب: فروش آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۳:۳۲ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)